-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40440 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:30

چرا به حفظ و تلاوت آية الكرسي، براي رهايي از خطر، ايمن سازي سفارش شدهايم، آيا اين دستورها را پيامبر اكرمدادهاند؟

آيه 255 از سورة بقره آية الكرسي است. علت نام گذاري اين آيه به آية الكرسي، ذكر كرسي در اين آيه است. و از زمان پيامبر اكرمبه همين نام معروف شده است. تلاوت آيات و سورههاي قرآن كريم، افزون بر پاداش اخروي در اين دنيا نيز آثار و خواص ـ اعم از مادي و معنوي ـ دارند. در گذشته و حال، بسياري از انسانهاي پاكدل و روشن ضمير با نيت پاك ـ و نه به قصد امتحان كردن خدا و آيات قرآن ـ و با اعتقاد و يقين به مؤثر بودن آيه، بهره خود را بردهاند و بارها و بارها از خواص معنوي و مادي آنها فايده بردهاند. بنابراين اگر كسي آيهاي را براي خاصيتِ آن خواند و به خواسته خود نرسيد، نبايد آيه قرآن را تخطئه و بياثر بداند; بلكه بايد به قلب خود رجوع كند.

يكي از آياتي كه براي آن آثار متعددي در روايات پيامبر اكرم و ائمه: ذكر شده، آية الكرسي است كه خواندن آن در همه حال به ويژه، پس از خواندن نماز، پيش از خواب، هنگام خروج از منزل، هنگام مواجهه با خطر و سختي و مشكلات، هنگام سوار شدن بر مركب، براي دفع چشم زخم و براي سلامتي و... مستحب عنوان شده است.(ر.ك: ثواب الاعمال، شيخ صدوق، ص 104، انتشارات شريف.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.